Handelsbetingelser​

Salgs- & leveringsbetingelser

Nedenstående betingelser er gældende, medmindre anden skriftlig aftale foreligger. Der tages forbehold for tastefejl og prisændringer.

Priser, tilbud og beskrivelser:

1. Tilbud, priser og forslag m.v. forbliver fortroligt imellem kunden og Pro Vinduespolering. Uden tilladelse må disse ikke kopieres, overdrages eller på anden måde bringes til tredjemands kendskab.

Ordre: 

* 1. En ordre er først bindende for os ved skriftlig accept i form af ordrebekræftelse, aftale på mail eller ved en mundtlig aftale.
​​

Priser:

1. Pro Vinduespolering prissætter individuelle tilbud baseret på materialepriser, arbejdsløn mm. Pro Vinduespolering forbeholder sig retten til at regulere disse priser i tilfælde af prisstigninger, der er udenfor Pro Vinduespolerings kontrol.​
​* 2. Alle priser vil blive justeret inden årets udgang og vil træde i kraft ved udførelse af første vinduespolering ved indgangen i det nye år.​
​* 3. Alle tilbud er gældende i 30 dage fra udstedt dato, medmindre andet er aftalt.​
​4. Prisen som er aftalt ved aftale om fast vinduespolering vil frafalde, hvis der bliver aflyst gentagne gange og der kan blive pålagt et gebyr ved næst kommende polering som fremgår “Tillæg for ekstra beskidte vinduer”, såfremt Pro Vinduespolering afgør at dette er nødvendigt.​
​5. Bliver din aftale på fast vinduespolering efter første besøg opsagt, ville dette udløse en efterregning på 100% af vinduespoleringens pris, da dette bliver anset som en engangsvinduespolering og er ikke samme pris som ved fast aftale.

Udførelse af vinduespolering: 

1. Udførelse af planlagt arbejde sker på aftalte adresse, og på kundens egen regning og risiko. Såfremt kunden ikke skriftligt har givet anden instruks om udfordringer, træffer Pro Vinduespolering afgørelse for, hvordan arbejdet kan udføres. ​
​* 2. Afbud skal ske seneste 24 timer inden planlagt vinduespolering. Kommer afbuddet inden for 24 timer, vil vinduespoleringen fortsat blive udført og såfremt dette stadig ikke ønskes, vil der blive opkrævet 50% af vinduespoleringens samlet pris.​
​3. Det påhviler kunden at fremskaffe tilladelse og bekostninger, herunder liftarbejde, medmindre andet er aftalt i tilbuddet.
​​4. Desuden skal kunden varetage nødvendige forberedelser, fx oprydning af vindueskarme, således arbejdet kan udføres uden forhindringer.​
​5. Er Pro Vinduespolering forhindret i at udføre den fulde vinduespolering, grundet låste låger, der ikke er gjort plads eller andet og at der er varslet om ankomst. Vil Pro Vinduespolering stadig fakturerer det fulde beløb.​
​6. Er der ikke adgang ved indvendig vinduespolering og kunden er blevet varslet forinden, vil der blive opkrævet 50% af beløbet for den indvendige vinduespolering.​
​* 7. Pro Vinduespolering står ikke til ansvar for hvis uheld eller lignede skulle opstå, hvis havelåger, døre eller lignede ikke bliver lukket mm. Efter en udført opgave.


Betaling:

​1. Betalingen kan udføres kontant, m. bankoverførelse, via MobilePay eller ved en E-faktura, som er aftalt individuelt med kunden forinden.​Betalingen skal seneste finde sted 8 dage netto efter udførelsen af arbejdet, med mindre andet er aftalt i tilbuddet. Ved overskridelse vil der blive rykket for betalingen, med et rykkergebyr på 100 kr. med 0,93% rentetilskrivning hver måned.

Leveringstid:

1. Pro Vinduespolerings arbejde betinger, at kunden i god tid har oplyst nødvendige informationer, således arbejdet kan udføres. ​
​2. Derudover påtager Pro Vinduespolering ikke ansvar for forsinkelser som følge af sygdom, vejrmæssige forhold, force-majeure eller andre forhold, der er udenfor Pro Vinduespolerings kontrol. ​
​* 3. Pro Vinduespolering sender som udgangspunkt en sms 3 dage før levering med klokkeslæt med et serviceinterval på 3 timer. Er der ændringer i dato eller tidspunkt vil kunden blive kontaktet.​
​* 4. Pro Vinduespolering forbeholder sig dog retten til at rykke den planlagte dag for service, til ugen før eller ugen efter, i tider med spidsbelastninger, ferier eller sygdom. I sjældne tilfælde kan der forekomme underleverandør på opgaven.

Ansvar for mangler:

1. Kunden er forpligtiget til at se efter fejl eller mangler efter arbejdet er udført. Eventuelle reklamationer skal ske uden ugrundet ophold, og i alle tilfælde senest 24 timer efter arbejdets udførelse pr. telefon eller mail. Såfremt der kun er uvæsentlige mangler, kan kunden kræve et tilsvarende nedslag i prisen, ellers har Pro Vinduespolering fuld ret til, for egen regning, at udbedre fejlen inden for 5 arbejdsdage. Såfremt Pro Vinduespolering ikke gør brug af ovennævnte ret, kan kunden efter eget valg ophæve aftalen. Pro Vinduespolering er i alle tilfælde uden ansvar for fejl og mangler, der kan skyldes vejrmæssige forhold, håndværkere, indblanden i arbejde mm. udført af andre end Pro Vinduespolering og deres ansatte. 

Produktansvar: 

1. For personskade er Pro Vinduespolering kun ansvarlig, hvis det bevises, at skaden kun er forårsaget som følge af Pro Vinduespolerings fejl og forsømmelser, i form af fejlagtig udførelse af arbejdet eller forkert brug af produkter. Ved tingskade ydes erstatning, såfremt det bevises at skaden er forårsaget ved grov uagtsomhed fra Pro Vinduespolering side i forbindelse med det udførte arbejde. Pro Vinduespolering er under ingen omstændigheder ansvarlig for tidstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. Pro Vinduespolering og kunden er gensidig forpligtet til at lade sig sagsøge ved den domstol, der behandler erstatningskrav, der er rejst mod en af dem på grundlag af en skade, der hævdes at være forårsaget af udførte arbejde.​
​* 2. Pro Vinduespolering står ikke til ansvar for slitage af glaspartier, vinduer eller andre former for glas, hvor der er monteret film, folie eller solfilm på, da der er en risiko for at dette vil få slitage med tiden ved gentagne vinduespoleringer eller vinduesvaske.

Persondatapolitik: 

1. Som kunde hos Pro Vinduespolering bekræfter I, at vi må opbevare dine personlige oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Oplysningerne registreres hos Pro Vinduespolering, som er dataansvarlige for de afgivne sæt af oplysninger. Pro Vinduespolering følger til enhver tid de gældende regler, for opbevaring af persondata og benytter alene disse oplysninger til at kunne levere de bestilte serviceydelser. Oplysningerne overdrages ikke til tredjepart. Kundeoplysninger transporteres og opbevares ikke krypteret.

1.2 Som kunde kan I til enhver tid få indsigt i, gøre indsigelse mod eller få rettet registrerede oplysninger ved at henvende dem til Pro Vinduespolering.

Oplysninger:

Pro Vinduespolering 

Kongensgade 74b, 3.13 5000 

Odense C 

+45 50 77 60 00

Kontakt@provinduespolering.dk

CVR NR: 43521756​



Sidst opdateret 21/10-2023​

​* Sidst opdateret 12/11-2024​

Har du spørgsmål eller
​ønsker du at høre nærmere?

Find vores kontaktoplysninger herunder.

Pro Vinduespolering

Kongensgade 74B, 3. 0013, 5000 Odense C

Klik her for rutevejledning

CVR: 43521756

Kontaktoplysninger

Telefon: 50 77 60 00

E-mail: kontakt@provinduespolering.dk

Telefontider

Mandag: 08:00 - 12:00
​Tirsdag: 08:00 - 14:00
​Onsdag: 08:00 - 14:00
​Torsdag: 08:00 - 14:00
​Fredag: 08:00 - 12:00
​Lørdag og søndag: lukket

Mails besvares alle hverdage.